Realizacja Projektu potrwa 10 miesięcy.
Wartość projektu to: 149 952,40 PLN. Środki finansowe pochodzą z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 - 2020, Operatorem Projektu jest Fundacja e - Prosperity. W ramach tych środków zakupiony zostanie sprzęt do prowadzenia zajęć - 20 laptopów, które po zakończeniu projektu zostaną przekazane do jednej ze szkół podstawowych, pokryte zostaną wynagrodzenia kadry instruktorskiej, zakupione zostaną materiały szkoleniowe. G
Grupę docelową stanowić będzie 268 osób (138 kobiet i 130 mężczyzn), zamieszkujących gminę miasto Biłgoraj, które w dniu przystąpienia do projektu będą miały ukończone min. 25 lat, m.in.: • rodzice dzieci, którzy mają możliwość korzystania z elektronicznych dzienników w szkołach, lecz ze względu na brak podstawowych kompetencji w tym zakresie rezygnują z takiej możliwości; • rolnicy, którzy mogą ubiegać się o dopłaty bezpośrednie przy wykorzystaniu wniosków elektronicznych; część z nich korzysta z pomocy innych osób w celu złożenia wniosku; • przedsiębiorcy, którzy poprzez zwiększenie umiejętności korzystania z sieci będą w stanie wykonywać część obowiązków związanych z prowadzeniem firmy on-line; zwiększą też swoje możliwości rozwoju, pozyskiwania nowych kontrahentów, aplikowania o środki zewnętrznych; • osoby niepełnosprawne, dla których zwiększenie umiejętności korzystania z Internetu stanie się oknem na świat, pozwoli zwiększyć ich aktywność społeczną, kulturalną i zawodową; • pozostali mieszkańcy gminy, którzy zainteresowani są poznaniem możliwości jakie daje korzystanie z nowoczesnych technik informacyjno-komunikacyjnych, w tym zwiększenie dostępu do usług publicznych, możliwość rejestrowania wizyt w przychodni, sprawdzania wyników, korzystania z usług bankowości elektronicznej itp.
Działania szkoleniowe w ramach projektu obejmą następujące zagadnienia tematyczne: "Rodzic w Internecie", "Mój biznes w sieci", "Moje finanse i transakcje w sieci", "Działam w sieciach społecznościowych", "Tworzę własną stronę internetową (blog)", "Rolnik w sieci", "Kultura w sieci".