Projekt będzie realizowany od 1 stycznia aż do końca grudnia 2011 roku. Rekrutacja osób, które wezmą w nim udział rozpoczęła się natomiast w poniedziałek, 3 stycznia. Wsparcie w ramach projektu skierowane jest do uczniów klas I-III LO im. ONZ.
Wartość przedsięwzięcia to 380 766,93 zł. Dofinansowanie szkoła otrzyma w kwocie 334 936,93 zł. Środki te pokryją koszt zakupu m.in. tablicy multimedialnej, mikroskopu, czy fantomu resuscytacyjnego. 6,6 tys. zł to wkład własny, za te pieniądze zostaną zakupione materiały biurowe, jak również laptop z oprogramowaniem. Pozostała suma 39 tys. zł to tzw. wkład własny niepieniężny, czyli środki pochodzące z wynajmu pomieszczeń, w których odbywać się będą zajęcia wyrównawcze.
Celem ogólnym projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych wśród 780 uczniów (w tym 545 dziewcząt i 235 chłopców) LO im. ONZ w Biłgoraju, zamieszkujących tereny wiejskie lub z rodzin o niskim statusie społeczno-materialnym, a także osób uzdolnionych poprzez dostosowanie oferty zajęć pozalekcyjnych do ich realnych potrzeb. Ponadto przedsięwzięcie ma na celu zmniejszenie braków edukacyjnych 120 uczniów klas I, umożliwienie ugruntowania materiału i zmniejszenie pogłębiających się braków edukacyjnych z matematyki u 15 uczniów klas II, umożliwienie 105 uczniom klas II i 300 uczniom klas III poszerzenia wiedzy i uzyskania dobrego wyniku z rozszerzonego egzaminu maturalnego, rozbudzenie zainteresowań, podniesienie aktywności fizycznej i zwiększenie kompetencji kluczowych u 120 uczniów klas I i II na zajęciach hobbystycznych: rekreacyjno-sportowych, dziennikarskich, fotograficzno-filmowych, przysposobienia obronnego, informatycznych, przyrodniczych. Udział w projekcie umożliwi także 180 uczniom klas III zidentyfikowanie preferencji zawodowych i opracowanie ścieżki rozwoju edukacyjnego i zawodowego. W ramach projektu prowadzone będą zajęcia: wyrównawcze, wyrównawczo - powtórzeniowe, poszerzające wiedzę, intensywne zajęcia poszerzające wiedzę, zajęcia hobbystyczne, warsztaty szkolnego ośrodka kariery, warsztaty pedagogiczno - psychologiczne, a dla tych, którzy poczynią największe postępy nagrodą będzie rekreacyjno - edukacyjny rejs "Szkoła pod żaglami", podczas którego 27 uczniów nabędzie podstawowych umiejętności związanych z żeglowaniem, dodatkowo będą oni uczestniczyć w 8 godzinach lekcyjnych j. angielskiego pt. "Turystyka i podróże".
Formularz zgłoszeniowy oraz Regulamin rekrutacji Uczestników Projektu są dostępne w sekretariacie szkoły, Wydziale Edukacji Starostwa Powiatowego oraz na stronie internetowej szkoły. Formularz zgłoszeniowy powinien być złożony osobiście w sekretariacie szkoły najpóźniej do 15.01.2011r.