Dla wielu osób jest to kwestia bezpieczeństwa. Nie tylko bezpośredni kontakt ze sprzedawcą jest postrzegany jak potencjalne niebezpieczeństwo, lecz także samo opuszczenie domu jest czymś, czego większość klientów wolałoby obecnie uniknąć. Dlatego też coraz więcej osób decyduje się na robienie zakupów online.
Co ciekawe oferta sklepów rozszerza się o produkty, które zazwyczaj nie były kojarzone z dostawą do domu, na przykład artykuły spożywcze, owoce, warzywa, mięso. Również oferta supermarketów pozwalająca zamówić cały zestaw artykułów spożywczych bezpośrednio do domu, w obecnej sytuacji okazała się szczególnie pożądana. Z tą sytuacją naturalnie wiąże się bardzo poszerzona oferta kuponów rabatów i kodów promocyjnych specjalnie dopasowanych do nowego trendu robienia zakupów drogą internetową. Sklepy prześcigają się, oferując coraz więcej promocji, które ułatwią klientom zaoszczędzić pieniądze. Możemy nawet znaleźć kody rabatowe Morele!
Rodzaje promocji
Ewenementem jest to, na jak wiele rodzajów zniżek możemy w tej chwili liczyć ze strony sprzedawcy. Obecnie przedsiębiorstwom szczególnie zależy na utrzymaniu klienta przy sobie, stąd też cała masa programów lojalnościowych oferowanych przez sklepy. Podlegają im nawet pracownicy sklepów. Osoby pracujące w marketach lub barach zyskują specjalne zniżki na produkty. W wypadku pozostałych klientów dobrym przykładem programu lojalnościowego jest oferowanie kart umożliwiających tańszy zakup produktów ze specjalnymi benefitami dla osób, które regularnie robią zakupy w danym sklepie. Programy lojalnościowe mają na celu nie tylko przyciągnięcie klienta, mają również odwieść go od robienia zakupów u konkurencji.
Wśród innych typów promocji oferowanych przez sklepy można wymienić:
- Kody promocyjne, rabaty, bony i benefity - oferowane w większości sklepów na wszelkiego rodzaju produkty, na przykład kupon Media Markt.
- Wyprzedaże sezonowe - zazwyczaj wraz z nadejściem kolejnej pory roku możemy również liczyć na okres niskich cen w sklepach, jest to szczególnie powszechne wśród sklepów odzieżowych.
- Zniżki za rejestracje w sklepie - jako część programów lojalnościowych, już sama rejestracja w sklepie niesie ze sobą ofertę promocyjną.
- Wyprzedaże na stare kolekcje - Również typowe dla sklepów odzieżowych, kolekcje prędzej czy później trafią na wyprzedaż. Oferta dla cierpliwych.
- Oferty specjalne - wszelkie pozostałe formy przeceny, bardzo powszechne w sklepach.
Jak odnaleźć się wśród dostępnych ofert promocyjnych?
Klient ma wybór. Można próbować odszukiwać informacje na temat promocji osobiście, na przykład oglądając oferty w Internecie, aby dobrać to, co nas interesuje. Można również skorzystać z całego wachlarza programów, które pomogą nam się lepiej zorientować.
Wybrane sklepy oferują specjalne aplikacje, które dadzą nam szybki dostęp do oferowanych kuponów. Możemy również skorzystać z aplikacji, które pozwolą nam przejrzeć pełną ofertę promocji z wielu różnych sklepów. Bez względu na to, jaką drogę obierzemy, wiele dostępnych ofert w znacznym stopniu ułatwi nam lepsze zorganizowanie naszego budżetu.