Od 2005 roku funkcję dyrektora oddziału ZUS w Biłgoraju pełni Danuta Kwiatkowska. Jednak jak poinformowała nas rzecznik biłgorajskiego oddziału ZUS, dyrektor zamierza przejść na emeryturę. - W związku z zamiarem przejścia na świadczenie emerytalne obecnego Dyrektora została ogłoszona na stronie internetowej ZUS rekrutacja zewnętrzna na przedmiotowe stanowisko - poinformowała Dorota Tochman.
Tego, kto zastąpi dyrektor Kwiatkowską, na razie nie wiadomo. Na to stanowisko został ogłoszony konkurs. W ogłoszeniu, które widnieje na stronie internetowej ZUS czytamy m.in. o tym, iż osoba ubiegająca się o stanowisko Dyrektora Oddziału ZUS w Biłgoraju, przede wszystkim powinna posiadać wykształcenie wyższe magisterskie oraz minimum 5 lat pracy związanej z kierowaniem zespołami pracowniczymi. Bardzo ważne jest również, aby osoba ta miała doświadczenie zawodowe w ubezpieczeniach społecznych, doświadczenie zawodowe w administracji publicznej, doświadczenie w zarządzaniu systemami informacyjnymi i informatycznymi, a także znała język obcy stosowany w państwach Unii Europejskiej.
Ponadto w ogłoszeniu zamieszczony został zakres zadań, jaki wykonywany będzie na stanowisku pracy. I tak do zadań dyrektora należało będzie kierowanie Oddziałem i podległymi jednostkami terenowymi zgodnie z zadaniami statutowymi Zakładu, a w szczególności w zakresie: dochodzenia i egzekucji należności Funduszu Ubezpieczeń Społecznych i Funduszu Alimentacyjnego w likwidacji; ustalania uprawnień do świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych oraz innych świadczeń zleconych Zakładowi tj. wypłaty świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych oraz innych świadczeń zleconych Zakładowi do wypłaty; orzecznictwa lekarskiego na potrzeby ustalenia uprawnień do świadczeń z ubezpieczeń społecznych, ochrony danych osobowych i informacji niejawnych, kontroli płatników składek, realizacji zamówień publicznych w Oddziale, przygotowania sprawozdań i planów finansowych z zakresu działania Oddziału, organizacji procesu orzekania o niezdolności do pracy i prewencji rentowej. Dyrektor zarządzał będzie również zasobami osobowymi, materialnymi i finansowymi Oddziału i podległych jednostek terenowych. Będzie również sprawował nadzór nad organizacją procesów inwestycyjnych w Oddziale i podległych jednostkach terenowych. Do jego zadań będzie również należało reprezentowanie Prezesa Zakładu przed organami administracji rządowej i samorządowej oraz sądami powszechnymi.
CV wraz z listem motywacyjnym oraz kopią dokumentów potwierdzających wykształcenie, a także podpisanymi stosownie oświadczeniami osoby ubiegające się o to stanowisko muszą złożyć do 2 lutego 2011 r., w Departamencie Spraw Pracowniczych ZUS w Warszawie.