Czym jest Google Ads?
Goggle Ads to system reklamowy, stworzony i zarządzany przez firmę Google, dzięki temu świetnie współpracuje z jedną z najlepszych wyszukiwarek internetowych. Program ten powstał 23 października 2000 roku pod nazwą Google AdWords i do dnia dzisiejszego prężenie się rozwija i cieszy się ogromną popularnością. Uznawany jest za jeden z najlepszych sposobów tworzenia oraz zarządzania kampaniami reklamowymi w Internecie, które mogą osiągnąć szerokie zasięgi. Wszystko zależy od ilości pieniędzy, jaka zostanie zainwestowana w promocję. Program ten pozwala na publikowanie sponsorowanych linków, a także reklam graficznych w wynikach Google oraz innych stronach, które współpracują w ramach programu AdSense. Szacuje się, że stron współpracujących z programem może być nawet kilka milionów, a znajdują się w nich blogi, lokalne serwisy, fora, portale tematyczne. Do najważniejszych stron internetowych zalicza się: Onet, YouTube, WP, poczta Gmail, Google Finance i wiele innych. Linki te wyświetlane są:
- pod wynikami wyszukiwania,
- po prawej stronie wyników wyszukiwania,
- w polu kolorowym ponad wynikami prezentowanymi przez wyszukiwarkę (najdroższa usługa).
Jakie reklamy mogą być publikowane poprzez Google Ads?
Google Ads to bardzo popularny i niezwykle dopracowany kanał promocji w Internecie, bez której trudno jest funkcjonować jakiemukolwiek przedsiębiorstwu. W programie do wyboru istnieje kilka rodzajów reklamy, są to:
- klasyczne banery reklamowe,
- tekstowe reklamy publikowane w wyszukiwarce,
- reklamy dynamiczne w wyszukiwarce,
- tzw. " tylko połączenie", w którym wyświetlany jest jedynie numer telefonu,
- animowane reklamy,
- reklamy produktu wraz ze zdjęciem,
- wersja elastyczna reklamy,
- promocja w innych serwisach.
Jakie są zalety Google Ads?
Reklama za pomocą Google Ads to niezwykle skuteczny i szybki sposób zaistnienia w sieci. Do wyboru jest mnóstwo rodzajów reklam, a ich efekty są niemalże natychmiastowe. Pozycjonowanie, które uznawane jest za jedną z najlepszych metod promocji w sieci, nie daje tak szybkich rezultatów co Google Ads. Jest to polecany sposób szczególnie dla osób stawiających pierwsze kroki w biznesie internetowym. Pozwoli to na szybkie zauważenie produktów i zwiększy liczbę odwiedzin witryny przez potencjalnych klientów. Kolejną zaletą jest szybkość tworzenia kampanii reklamowej, która po zatwierdzeniu przez system może być prezentowana w wyszukiwarce. Google Ads daje również możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej poprzez optymalne dobranie stawek. Dzięki temu istnieje możliwość zaprezentowania swoich usług lub produktów odpowiedniemu odbiorcy, co pozwoli na zwiększenie liczby wyświetleń i zwiększenie sprzedaży. Do wyboru są zainteresowania odbiorców, wiek, płeć, lokalizacja, dni i godziny, o których mają być wyświetlane reklamy oraz na jakich urządzeniach. Kampanie tworzone za pomocą Google dają możliwość pomiaru efektów, kiedy klient za pomocą kliknięcia w reklamę kampanii kupi produkt lub usługę, właściciel zaraz się o tym dowie. Jeśli zaiteresował Ciebie temat Google Ads i chcesz dowiedzieć się więcej lub poszukujesz firmy, która pomoże Tobie w prowadzeniu takiej kampanii Google Ads odwiedź stronę Ppcefekt.pl.