Co to jest SEO?
Search Engine Optimization, czyli w skrócie SEO, to najpopularniejszy sposób na promowanie biznesu w sieci. Polega na wdrażaniu działań, które mają na celu uznanie witryny za wartościową przez Google, dzięki czemu będzie ona wyżej w wynikach wyszukiwania. Usługi z zakresu SEO oferują agencje marketingowe, które zajmują się optymalizacją stron poprzez prowadzenie działań na stronie (on-site), jak i poza nią (off-site). Niemniej istotne jest to, aby na stronie znajdowały się dobre treści (content), które muszą być odpowiednio przygotowane - zarówno pod względem merytorycznym, jak i językowym. To wszystko wpływa na ocenę Google.
Dlaczego warto zainwestować w SEO? 4 powody!
Jeśli zastanawiasz się, czy inwestowanie w SEO ma jakikolwiek sens, to zapoznaj się z 4 najważniejszymi powodami, dla których jest to opłacalne.
Większa widoczność w Google
Zdecydowana większość Polaków korzysta z wyszukiwarki Google. Według statystyk jest to 98,38% użytkowników! Większość z nich, gdy poszukuje konkretnych informacji na dany temat, to interesuje się jedynie pierwszą stroną wyszukiwarki. Niewielki procent przechodzi na jej drugą stronę. Dlatego tak ważne jest, by przedsiębiorcy, którzy mają strony internetowe, dbali o to, by ich strona była jak najwyżej w Google. Zwiększa to bowiem prawdopodobieństwo, że klient odwiedzi właśnie ich stronę!
Możliwość wypromowania niewielkich biznesów
Małym biznesom dużo trudniej jest się wyróżnić w Internecie. Rozwiązaniem dla nich mogą być działania pozycjonujące, które jednak mogą trwać nawet kilka lat, lecz najczęściej jest to kilka miesięcy. To dość długi okres, jednak jeżeli pozycjonowaniem strony zajmie się profesjonalista, to możemy mieć pewność, że efekty będą trwały przez lata.
Istotne jest też to, że pozycjonowanie jest długotrwałym procesem. Nie powinno się zaprzestawać optymalizacji strony, bowiem może to doprowadzić do drastycznego spadku jej widoczności. Wynika to z tego, że Google promuje przede wszystkim witryny, które są na bieżąco rozbudowywane.
Działania SEO to zwrotna inwestycja
Warto dbać o to, aby działania były prowadzone nieustannie. Mając do tego ustalony rozsądny budżet, możemy mieć pewność, że ta inwestycja się zwróci. Dlatego właśnie warto nawiązać współpracę z agencją marketingową, która wszystkim się zajmie - wykona audyt strony, jaki rozplanuje konkretne działania na dłuższy okres, dzięki czemu ustalony budżet na pewno nie zostanie przekroczony.
Zadaniem dobrej agencji SEO jest nie tylko sporządzenie korzystnego planu. W zakres jej działań wchodzi również ciągłe monitorowanie wzrostów na konkretne słowa kluczowe, czy chociażby poprawa widoczności witryny. Co więcej, pamiętajmy, że efekty działań nie są widoczne od razu, najczęściej można je dostrzec dopiero po pół roku.
Generalnie, SEO przynosi mnóstwo korzyści. Jest to pewnego rodzaju inwestycja w firmę, która prędzej czy później się zwróci. Czas ten jest oczywiście uzależniony m.in. od tego, jaki przeznaczyliśmy budżet na ten cel. Bez wątpienia jednak możemy stwierdzić, że pozycjonowanie strony internetowej się opłaca!
Działania SEO w dalszej perspektywie jest tańsze
Wśród pozytywnych aspektów działań SEO należy wspomnieć o tym, że ustalając stały budżet, możemy liczyć na coraz większe efekty! Jest to świetna forma reklamy w Internecie pod warunkiem, że strategia SEO została prawidłowo przygotowana.
Decydując się na SEO, musimy pamiętać, że przez pierwsze 6 miesięcy, będziemy musieli jedynie inwestować. Może się to oczywiście wydawać nieopłacalne, jednak po upływie tego okresu na pewno zauważymy, że ma to sens! To, co odróżnia SEO od płatnych metod reklamowych, to przede wszystkim to, że ruch wciąż rośnie, mimo że budżet nie ulega zmianom i nie musimy obawiać się drastycznie rosnących kosztów!
Artykuł powstał we współpracy z firmą https://contentninja.pl