Dlaczego pracownicy potrzebują wsparcia psychologa w pracy?
W wielu branżach od pewnego czasu regularnie poruszane są tematy związane ze zdrowiem psychicznym w pracy. Do jakiegoś czasu przyczynami pogarszającego się zdrowia psychicznego u pracowników były nadmierny stres, natłok obowiązków, rywalizacja, trudne relacje z szefem lub innymi pracownikami. Pandemia COVID-19 do tych problemów dołożyła poczucie niepewności związane z przyszłością oraz stres wynikający z pozostaniem w izolacji. Liczba powodów, dla których wsparcie psychologiczne dla pracowników okazuje się niezbędne niestety wzrasta. Warto więc zainwestować w zatrudnienie osoby gotowej i otwartej na rozmowę z pracownikiem o każdej porze dnia pracy.
Konsultacje psychologiczne
Konsultacje psychologiczne pozwalają na szybkie udzielenie wsparcia pracownikowi, poprzez stworzenie planu działania oraz dobranie adekwatnych form pracy. Umożliwiają również wskazanie dalszego kierunku pomocy, jeśli jest ona potrzebna. Forma pracy oraz liczba konsultacji ustalana jest indywidualnie.
Benefit dla pracownika
Dzięki odpowiednio przeprowadzonej interwencji pracownicy firmy mogą uzyskać wsparcie oraz porozmawiać ze specjalistą o swoich ewentualnych obawach - dotyczących zarówno kwestii zawodowych, jak i niezwiązanych z pracą. W ramach sesji z psychologiem pracownicy edukowani są zazwyczaj w zakresie dbania o własne zdrowie psychiczne oraz zapobiegania przewlekłemu stresowi i utracie motywacji. Psycholog może okazać się również wyjątkowo pomocny w planowaniu działań na najbliższy czas oraz przekazać pracownikowi narzędzia w tym pomocne. Interwencja kryzysowa może także pomóc rozwiązać konflikty istniejące w organizacji jeszcze przed wystąpieniem kryzysu, które być może dodatkowo potęgują stres w codziennej pracy.
Korzyść dla pracodawcy
Wsparcie psychologiczne dla pracownika jest znaczące nie tylko pod kątem dobra jednostki, ale i całej organizacji, gdyż zdrowy pracownik to pracownik efektywny, wydajny i zaangażowany. Poprawie może ulec nie tylko efektywność pracy, ale i atmosfera wśród całej firmowej załogi. Przełożony zyska w oczach pracowników i opinii publicznej, a jego pomysł będzie doceniany i powielany przez coraz większe grono pracodawców.