W czwartek 24 marca mieszkanka Księżpola powiadomiła o oszustwie na jej szkodę za pośrednictwem popularnego portalu internetowego.
39-latka wystawiła na sprzedaż płaszcz wyceniając go na kwotę 15 złotych. Wkrótce otrzymała powiadomienie o kupnie przez osobę towaru i kliknęła w ikonę przypiętą do jej oferty. Natychmiast została przekierowana na stronę swojego banku. Celem sfinalizowania transakcji nieświadoma zagrożenia kobieta wpisała login oraz PIN. Po krótkiej chwili otrzymała informację, że z jej rachunku ktoś wypłacił BLIK-iem w bankomacie na terenie województwa mazowieckiego 1400 złotych.
Policjanci prowadzą w tej sprawie czynności i apelują o zachowanie ostrożności podczas zakupów online.
Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom. Przestrzegajmy kilku podstawowych zasad:
- Nie wchodźmy w linki, które są wysyłane za pomocą komunikatorów;
- Nie otwierajmy e-maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników;
- Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła;
- Pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania;
- Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa zmieniajmy je, nie rzadziej niż zaleca to administrator;
- Weryfikujmy co i kto do nas pisze.