Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2023.04.12 11:47

Oprogramowanie IVR: definicja i korzyści

Każdy z nas przynajmniej raz zetknął się z systemem IVR. Większość centrów kontaktowych używa tego rozwiązania do optymalizacji ilości połączeń i zarządzania kolejkami, ale byłoby kłamstwem, gdybyśmy powiedzieli, że wszyscy użytkownicy kochają serwis IVR lub lubią z nich korzystać.
Oprogramowanie IVR: definicja i korzyści
Oprogramowanie IVR: definicja i korzyści

Każdy z nas przynajmniej raz zetknął się z systemem IVR. Większość centrów kontaktowych używa tego rozwiązania do optymalizacji ilości połączeń i zarządzania kolejkami, ale byłoby kłamstwem, gdybyśmy powiedzieli, że wszyscy użytkownicy kochają serwis IVR lub lubią z nich korzystać.

Dlaczego jednak właściciele infolinii wciąż inwestują w korzystanie z oprogramowania IVR, skoro szkodzi ono zadowoleniu klientów i nie zapewnia im pozytywnych doświadczeń?

To jest pytanie, na które musimy dziś odpowiedzieć. Mały spoiler: Oprogramowanie IVR nie jest tak złe, jak niektórzy o nim myślą.

Jaka jest definicja IVR?

Oprogramowanie IVR to narzędzie, które dostarcza informacji dzwoniącemu na podstawie jego żądań i kieruje połączenia do agenta. System IVR oparty jest na jednej z dwóch różnych technologii: dual-tone multifrequency (DTMF) lub technologii rozpoznawania głosu. DTMF pozwala użytkownikowi wybierać różne sekcje menu IVR naciskając przyciski na telefonie: 0-9,#,*. Każdy przycisk łączy się z określoną sekcją menu, taką jak "Szczegóły konta" lub "Aktualne rabaty". Oprogramowanie do rozpoznawania głosu działa tak, jak wynika z jego nazwy - rozpoznaje charakter żądań klienta za pomocą algorytmu, który pozwala systemowi zrozumieć, co mówi klient.

Dlaczego call center korzystają z oprogramowania IVR?

Przede wszystkim system IVR to świetne narzędzie samoobsługowe, które pozwala klientom uzyskać potrzebne informacje, pomoc lub nawet wykonać elementarne czynności za pośrednictwem menu IVR. Klienci mogą więc sprawdzić status swojej dostawy, zapłacić rachunek lub połączyć się z agentem.

Po drugie, rozwiązanie IVR optymalizuje ilość połączeń i pomaga centrom obsługi telefonicznej radzić sobie z licznymi połączeniami dotyczącymi typowych pytań, które nie wymagają interwencji człowieka, aby je rozwiązać. Takie elementarne pytania jak "Czy pracujecie w niedzielę?", lub "Czy macie katalog internetowy?" mogą być łatwo rozwiązane z pomocą oprogramowania IVR bez udziału agenta.

Po trzecie, rozwiązanie IVR jest niezastąpione, jeśli chcesz ustawić inteligentny routing połączeń. System IVR może zbierać dane o żądaniu klienta podczas gdy klient wchodzi w interakcję z oprogramowaniem IVR, a dane te są wysyłane do innego systemu, Automatycznego Dystrybutora Połączeń (ACD), który wykonuje routing połączeń i kieruje połączenie do najbardziej odpowiedniego agenta na podstawie danych otrzymanych z systemu IVR.

Wreszcie, oprogramowanie IVR jest idealnym rozwiązaniem, aby poprawić zarządzanie kolejką połączeń. Jak może pomóc? Może przypomnieć klientom o ich pozycji w kolejce, szacowanym czasie oczekiwania oraz zaoferować opcję zamówienia oddzwonienia, jeśli klient nie chce czekać w kolejce.

Czy system IVR ma jakieś korzyści?

Tak, ma liczne zalety, mimo że wiele osób twierdzi, że system IVR jest przestarzały lub denerwuje klientów. Wszystkie wady systemu IVR, które są tak często wymieniane przez jego przeciwników, dotyczą złej konfiguracji i struktury, a nie właśnie technologii IVR.

Ludzie nie lubią długich menu, zamkniętych w niewygodnej konstrukcji, mnóstwa reklam" niemożności dotarcia do agenta i tak dalej - a celem jest uniknięcie tych problemów. Ci, którzy ignorują preferencje klientów, nie mają szans na zapewnienie przystępnego doświadczenia klienta.

Tak czy inaczej, poznajmy korzyści systemu IVR.

Obniżone koszty operacyjne

Oprogramowanie IVR może łatwo zmniejszyć koszty operacyjne, ponieważ zmniejsza ilość połączeń: nie musisz mieć do czynienia z ogromnymi ilościami połączeń, z którymi nie możesz sobie poradzić. Z jednej strony oznacza to, że unikniesz zbyt długich kolejek do połączeń i czasu oczekiwania, więc klienci nie będą zirytowani i źli. Z drugiej strony, możesz uniknąć wydawania dodatkowych pieniędzy na zatrudnianie nowych agentów, którzy będą musieli poradzić sobie z takim natężeniem połączeń. Dzięki oprogramowaniu IVR wszystkie typowe pytania będą obsługiwane automatycznie.

Wyższa satysfakcja agentów

Jak wynika z poprzedniego akapitu, agenci czasami muszą się zajmować elementarnymi pytaniami klientów, które zawierają ogólne informacje - a odpowiedzi na takie pytania można łatwo znaleźć bez dzwonienia do agenta.

Niemniej jednak, niektórzy klienci nadal wolą dzwonić do agenta z każdym problemem, z którym się spotykają. Takie pytania frustrują agentów, a ten problem może prowadzić do negatywnych rezultatów - wysokiej rotacji agentów i wskaźnika migracji klientów co z kolei spowoduje wzrost kosztów i utratę jakości usług.

Oprogramowanie IVR sprawia, że agenci koncentrują się na naprawdę ważnych zgłoszeniach, natomiast często zadawane pytania są przetwarzane w trybie samoobsługowym z pomocą rozwiązania IVR.

Zautomatyzowane połączenia

Czy mógłbyś zgadnąć, że system IVR może pomóc w generowaniu up-sales i cross-sales lub w zbieraniu informacji zwrotnych? Ależ może.

Oprogramowanie IVR może wysyłać wstępnie nagrane wiadomości jako automatyczne połączenia po zaimportowaniu listy kontaktów do systemu - kilka kliknięć i automatyczna kampania telefoniczna jest gotowa!

Możesz używać automatycznych połączeń w dowolnym celu - czy jest to zbieranie informacji zwrotnych, czy po prostu wiadomość "Dziękujemy za zakup". Takie połączenia będą miały wyższy współczynnik zaangażowania i odpowiedzi, niż wiadomości SMS.

Doskonałe zarządzanie kolejką połączeń

Klienci nie znoszą czekania w kolejkach i jest to również jeden z głównych powodów, dla których tracisz obecnych lub potencjalnych klientów. Wyobraź sobie: osoba dzwoni do działu obsługi klienta, aby uzyskać dodatkowe informacje przed zakupem, ale musi czekać w kolejce przez pięć lub więcej minut. Jaka jest szansa, że klient będzie czekał? Masz wystarczająco dużo konkurentów, którzy mogą zaoferować szybszą obsługę.

Oprogramowanie IVR eliminuje ten problem. Po pierwsze, może informować klientów o szacowanym czasie oczekiwania i ich pozycji w kolejce - a ta informacja jest świetnym wskaźnikiem dla klientów, aby pozostać i czekać.

Po drugie, oprogramowanie IVR może zaoferować każdemu klientowi zarezerwowanie oddzwonienia - i potrzeba czekania znika! Klienci otrzymają pomoc w najbliższym czasie, a żadne kolejki nie będą ich denerwować. Co może być lepszego?

Podsumowanie

Jak widzisz, oprogramowanie IVR jest jednym z najlepszych narzędzi dla Twojego call center. Ale jak już wspomnieliśmy, musi być odpowiednio skonfigurowane. Ze wszystkich zalet systemu IVR, jak i z wielu innych użytecznych funkcji, możesz łatwo korzystać w interfejsie Voiptime Contact Center.

Ten call center w chmurze ułatwi pracę całego zespołu, a przede wszystkim uprości drogę klienta do odpowiedzi na niezbędne pytanie.

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Red. dodany
 
Odsłon: 1062
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
Gazetka Lidl - Zobacz aktualne promocje i nowe gazetki na stronie Moja Gazetka
REKLAMA
w środę, godzina 18:06 Biłgoraj
Tu powstanie nowoczesny obiekt usługowo-handlowy
Podczas środowej sesji Rady Miasta radni wyrazili zgodę na sporządzenie zintegrowanego planu inwestycyjnego dla terenu położonego u zbiegu ulicy Janowskiej, al. Jana Pawła II i obwodnicy północnej. To kluczowy krok, który umożliwia realizację nowego projektu inwestycyjnego w Biłgoraju.
w piątek, godzina 08:04 Biłgoraj
Urodziny biłgorajskiego stowarzyszenia
w środę, godzina 07:26 Region
Śmiertelny wypadek w regionie
w czwartek, godzina 16:02 Lubelskie
Program Czyste Powietrze wstrzymany - co dalej?
Program Czyste Powietrze przechodzi największe zmiany od początku swojego istnienia. Po sześciu latach działania rusza jego modernizacja, której celem jest nie tylko zwiększenie efektywności wsparcia dla polskich rodzin, ale także ochrona beneficjentów przed nadużyciami. Choć przyjmowanie nowych wniosków zostanie tymczasowo wstrzymane, program już wiosną 2025 roku powróci w nowej, lepszej odsłonie.
w piątek, godzina 13:04 Biłgoraj
Mundurowi oddali hołd zmarłemu koledze
w czwartek, godzina 11:19 Biłgoraj
Podwyżki za śmieci w gminie Biłgoraj. Nowe stawki już od stycznia
w piątek, godzina 11:30 Tarnogród
Dziewięciu chętnych na budowę oczekiwanej obwodnicy
Długo oczekiwana obwodnica Tarnogrodu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 835 jest o krok bliżej realizacji. Dzisiaj upłynął termin składania ofert na budowę tej trasy. Do przetargu zgłosiło się dziewięciu wykonawców.
w niedzielę, godzina 20:03 Tarnawa
Tragiczny wypadek w powiecie. Nie żyje kobieta
w czwartek, godzina 11:00 Biłgoraj
Ambasador Izraela reaguje na akt wandalizmu w Biłgoraju
w środę, godzina 08:51 Biłgoraj
Akt wandalizmu na cmentarzu żydowskim
W nocy z 26 na 27 listopada na cmentarzu żydowskim w Biłgoraju doszło do aktu wandalizmu. Nieznani sprawcy zniszczyli Ścianę Pamięci, nanosząc na nią napisy nawiązujące do konfliktu w Strefie Gazy.
w piątek, godzina 12:09 Biłgoraj
Choinka prawie gotowa
w poniedziałek, godzina 08:56 Krytków Duży
Zderzenie osobówek na drodze powiatowej [AKTUALIZACJA]
20 listopada 2024 Biłgoraj
Tu będzie plac budowy
W środę 20 listopada przekazano plac budowy pod inwestycję obejmującą modernizację ulicy Knappa oraz budowę drogi I.B. Singera w Biłgoraju. Zgodnie z umową na realizację zadania wykonawca ma 11 miesięcy od dnia podpisania umowy.
w czwartek, godzina 18:16 Biłgoraj
Radny z wyrokiem i publicznymi przeprosinami
w czwartek, godzina 13:02 Księżpol
Seniorzy balowali
16 listopada 2024 Biłgoraj
Jubileuszowy Wieczór Darczyńcy [NOWE ZDJĘCIA]
W sobotę 16 listopada odbyła się kolejna edycja Wieczoru Darczyńcy, organizowanego przez fundację Fundusz Lokalny Ziemi Biłgorajskiej. Tegoroczne wydarzenie miało wyjątkowy charakter, ponieważ wpisało się w obchody 25-lecia działalności fundacji.
w niedzielę, godzina 08:29 Dyle
Gminny Dzień Pracownika Socjalnego
we wtorek, godzina 17:44 Region
Siostrzany duet z powiatu biłgorajskiego podbija Internet
19 listopada 2024 Lubelszczyzna
Pierwszy przypadek wścieklizny u psa w województwie
Do dzisiaj w województwie lubelskim potwierdzono 20 ognisk wścieklizny. Po raz pierwszy chorobę stwierdzono u psa. Służby przypominają, że obowiązkowemu szczepieniu przeciwko wściekliźnie podlegają psy po ukończeniu 3 miesiąca życia.
we wtorek, godzina 11:25 Potok Górny
Konkurs na stanowisko dyrektorskie unieważniony
22 listopada 2024 Stary Lipowiec
Remont drogi zakończony
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball