Logo zaprezentowano mieszkańcom 7 sierpnia 2011 r. podczas Dni Tarnogrodu.
- Początkowo planowaliśmy pokazać prezentację multimedialną wyjaśniającą całą symbolikę nowego logo, jednak warunki atmosferyczne nam to uniemożliwiły. Prawdopodobnie zostanie jednak jeszcze zorganizowane spotkanie z mieszkańcami, gdzie ta prezentacja zostanie pokazana - mówi Tomasz Rogala, wiceburmistrz Tarnogordu.
Prezentacja przygotowana przez firmę VIP z Lublina, wyjaśnia użycie takich właśnie elementów składających się na logo:
Znak nawiązuje do rolnictwa będącego podstawowym dziełem gospodarczym gminy.
Sielski, spontaniczny, nieskażony rysem technicznym charakter znaku podkreśla również ekologiczny potencjał gminy i wskazuje na ogromne możliwości w zakresie rozwoju rolnictwa ekologicznego. Na znak składają się symbole: czyste niebo, jasne słońce, soczysta zieleń, zdrowa żywność. Ponadto hasło "miejsce z przyszłością" zwraca uwagę na dodatni potencjał, jaki posiada gmina. Wskazuje na liczne możliwości rozwoju, ale również na fakt, że wszystko co najlepsze jest jeszcze przed nami: mieszkańcami, inwestorami, turystami, wszystkimi, którzy zechcą z tym pięknym miejscem związać swój los.
- Wybór tego właśnie loga poprzedziły konsultacje społeczne w formie ankiet, a także spotkanie z mieszkańcami w domu kultury. Zaprosiliśmy wtedy także radnych, przedstawicieli rad sołeckich, sołtysów, przewodniczących rad osiedli, przedsiębiorców, a także rolników. Wszystko po to, aby wybrać najlepszy projekt z trzech zaproponowanych przez firmę VIP z Lublina - wyjaśnia wiceburmistrz Tarnogrodu.
Rogala przyznaje jednocześnie, że podjęta decyzja nie była jednomyślna oraz, że dokonano kilku korekt w propozycji lubelskiej firmy. - Logo składało się ze zbyt wielu elementów m.in. odjęliśmy niebieską kreskę z dołu, która stanowiła element w postaci rzeki - wyjaśnia wiceburmistrz. Logo to tylko jeden z elementów marketingu gospodarczego realizowanego w ramach projektu "Programu promocji gospodarczej gminy Tarnogród". Całkowity koszt zadania wynosi ponad 266 tys. zł, z czego prawie 217 tys. Tarnogrodowi dokłada Unia Europejska w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. - Oprócz opracowania logo zostanie przygotowany m.in. film promocyjny i płyty DVD, portal internetowy z internetowym punktem obsługi klienta czy utworzenie Centrum Obsługi Inwestora - wymienia wiceburmistrz Rogala.