Jak relacjonuje młodszy aspirant Joanna Pilarska wczoraj do biłgorajskiej komendy policji zgłosiła się kobieta, która padła ofiarą oszustwa. Na komunikatorze otrzymała wiadomość od rzekomego znajomego, z którym często korespondowała. W wiadomości prosił on o szybką pożyczkę pieniędzy poprzez kody BLIK.
Mieszkanka powiatu biłgorajskiego, nieświadoma zagrożenia, chcąc pomóc znajomemu, wygenerowała dwa kody BLIK: pierwszy na kwotę 800 złotych, a kolejny na 450 złotych. Chwilę później 25-latka otrzymała telefon od prawdziwego znajomego, który poinformował ją, że utracił dostęp do swojego konta na Messengerze. Wyjaśnił, że nieznana osoba rozsyła w jego imieniu prośby o pożyczkę pieniędzy poprzez kody BLIK.
Dopiero wtedy kobieta zorientowała się, że została oszukana i straciła ponad 1200 złotych. Jak się później okazało, pieniądze zostały wykorzystane na platformie zajmującej się obrotem kryptowalutami. Policja prowadzi postępowanie, aby ustalić szczegóły i okoliczności przestępstwa.
Pamiętaj, jak zadbać o bezpieczeństwo swojego konta i unikać podobnych oszustw:
- Chroń hasło do konta.
- Nie udostępniaj danych do logowania.
- Zawsze wyloguj się po korzystaniu z komunikatora na cudzym urządzeniu.
- Sprawdzaj adresy linków - nie klikaj w te, które pochodzą od nieznanych osób lub firm.
- Korzystaj z dodatkowych zabezpieczeń, takich jak uwierzytelnianie dwuskładnikowe.
- Zawsze potwierdzaj tożsamość osoby proszącej o pożyczkę inną formą kontaktu, np. telefonicznie.
- Przed przekazaniem pomocy finansowej skontaktuj się z osobą proszącą o wsparcie osobiście lub telefonicznie i upewnij się, że faktycznie potrzebuje pomocy.
Zadbaj o swoje bezpieczeństwo i bądź czujny - oszuści nieustannie szukają nowych sposobów, by wykorzystać naszą ufność.