O planach realizacji zadania bilgorajska.pl informowała już w 2010r. w artykule pt. Modernizacja wysypiska śmieci w Korczowie. Projekt właśnie został podsumowany.
Jak informuje prezes PGK Andrzej Furmanek Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Biłgoraju zakończyło realizację projektu pn.: "Kompleksowy system gospodarki odpadami w ZZO Korczów - etap II", współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013, pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie oraz środków własnych.
W ramach zrealizowanego zadania została zbudowana kompostownia odpadów biodegradowalnych, pochodzących z selektywnej zbiórki i osadów ściekowych, zrekultywowana kwatera składowiska odpadów w Korczowie o powierzchni 2,2 ha oraz zakupiony specjalistyczny pojazd - śmieciarka. Projekt realizowany był w latach 2010-2013.
Całkowity koszt zadania wyniósł 5 387 766 zł, w tym pożyczka w WFOŚiGW to 859 tys. zł, środki własne to kwota 1 241 185 zł, pozyskana dotacja z RPO WL to natomiast 3 286 995 zł.
Zbudowana kompostownia pozwoli spółce zagospodarować osad ściekowy, wytworzony w procesie oczyszczania ścieków, jak również ograniczyć składowanie odpadów biodegradowalnych, do czego zobowiązują przepisy prawne w zakresie ochrony środowiska. Rekultywacja kwatery składowiska polegała na ukształtowaniu bryły i ułożeniu warstw, mających na celu uniemożliwienie dopływu wód opadowych do wnętrza kwatery, wykonaniu odgazowania i systemu odprowadzania wód opadowych.
Prezes Furmanek zaznacza, że zrealizowane przez PGK zadanie służy ochronie środowiska i przyczyniają się do poprawy jego stanu w bezpośrednim sąsiedztwie składowiska.
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej zakupiło także kolejną nowoczesną śmieciarkę z automatyczną myjnią do pojemników na odpady. Pojazd kosztował 679 tys. zł netto. Zakup został sfinansowany w 80% z pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie, pozostała kwota to środki własne. Śmieciarka jest przystosowana do odbioru odpadów gromadzonych w pojemnikach 110, 240 i 1100l. Wyposażona jest w urządzenie do automatycznego mycia pojemników po ich opróżnieniu. Spółka obsługuje teren zamieszkały przez 100 tys. ludzi, musi więc dysponować odpowiednią ilością sprzętu. Inwestycja ta z całą pewnością wpłynie na poprawę jakości świadczonych usług.