Dlaczego warto tworzyć biura przyjazne pracownikom?
Większość z nas praktycznie jedną trzecią swojego życia spędza w pracy. Każdego dnia w biurze siedzimy około ośmiu godzin, czy nie byłoby przyjemniej spędzać ten czas w komfortowych warunkach? Niestety wielu pracodawców zapomina o tym jak to jest pracować cały dzień przy biurku w zamkniętej przestrzeni. Tymczasem udowodniono, że pracownicy zadowoleni ze swoich warunków pracy wykonują zadania znacznie efektywniej. Oczywiście nie da się każdemu dogodzić ale zapewnienie podstawowych warunków komfortu oraz kilka dodatkowych "umilaczy" na pewno podniesie standard biura i poprawi jakość pomieszczeń. Co ciekawe przyjazne pracownikowi biuro nie musi wyglądać jak siedziba Google czy Facebooka. Większości osób wystarczą takie podstawowe rzeczy jak wygodne meble biurowe, wyposażona kuchnia, jadalnia czy osobny pokój do relaksu. Większość z tych kwestii bez problemu można by zorganizować w każdym polskim przedsiębiorstwie. Klucz do sukcesu tkwi tutaj w dobrych chęciach, empatii i w podejściu biznesowym.
Jakie meble biurowe warto kupić?
Nie bez przyczyny jako pierwszy element biura przyjaznego pracownikowi wymieniliśmy profesjonalne meble biurowe. Niestety w wielu biurach brakuje nawet tak podstawowego sprzętu. Chwiejące się stoliki, niestabilne krzesła i regały niemieszczące segregatorów są w wielu firmach standardem. Tymczasem takie z pozoru błahe niedogodności mogą bardzo negatywnie oddziaływać na pracowników. Wyobraź sobie, że przez cały dzień musisz siedzieć na niestabilny stołku. Czy jesteś wstanie skupić się na czymkolwiek innym, po za tym, że jest Ci niewygodnie? Dlatego właśnie warto inwestować w porządne meble biurowe. Jakie meble biurowe są niezbędne? Podstawa to oczywiście fotele biurowe krzesła pracownicze, profesjonalne biurka, regały na dokumenty i szafki na rzeczy prywatne. Dodatkowo warto mieć w siedziby firmy również salę konferencyjną ze stołem konferencyjnym i krzesłami oraz pokój spotkań z wygodnym zestawem wypoczynkowym i stolikiem kawowym.
Gdzie kupić profesjonalne meble biurowe?
Profesjonalne meble biurowe tak jak nazwa wskazuje najlepiej jest kupić w sklepie specjalizującym się w sprzedaży tego typu wyposażania. Unikajmy zakupów w marketach, sklepach budowlanych czy sieciówkach meblarskich. Nie najlepszym rozwiązaniem jest też zamawianie mebli online. Niestety większość produktów dostępnych w sieci to bardzo tanie chińskie produkty. Acyjne zdjęcia i wyjątkowo niskie ceny powinny być dla nas sygnałem alarmującym, że coś jest nie tak. Zdecydowanie lepiej jest się udać do sklepu stacjonarnego lub salonu ekspozycyjnego, gdzie w wyborze idealnych mebli biurowych pomoże nam fachowa obsługa. stawiajmy na sprawdzonych producentów, oferujących jak najdłuższe okresy gwarancyjne. Zakup mebli biurowych warto traktować jako inwestycję w pracowników i ich zdrowie na lata.
Artykuł powstał we współpracy z NoNameOffice - salonem mebli biurowych w Katowicach