O tym, że planowana jest inwestycja polegająca na gruntownej przebudowie odcinka drogi 74 pisaliśmy już dwa lata temu w artykule pt. Planowana jest przebudowa drogi krajowej nr 74. Jest to jedna z ważniejszych inwestycji, gdyż obecny stan drogi uniemożliwia ruch samochodów ciężarowych. Ograniczenie tonażu sprawia, że ciężkie samochody jadące w stronę Zamościa muszą we Frampolu skręcić w stronę Biłgoraja. Tę sytuacje ma zmienić modernizacja "krajówki".
Poszerzona do 7 metrów jezdnia zyska umocnione pobocza, a krzyżujące się z DK74 drogi publiczne i wewnętrzne zostaną przebudowane. Powstaną drogi zbiorcze do obsługi ruchu lokalnego, bezpieczeństwo użytkowników trasy wspomagać będą bariery ochronne i oświetlenie drogowe. Poprawione zostanie odwodnienie drogi.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Lublinie jest szansa, że jeszcze w tym miesiącu zostanie podpisana umowa z wykonawcą zadania.
Oferta konsorcjum firm: PBI Infrastruktura z Kraśnika i PBI WMB z Sandomierza okazała się najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę ponad 7-kilometrowego odcinka DK74 pomiędzy Frampolem i Gorajcem.
- Konsorcjum zaoferowało kwotę blisko 63 mln zł, za którą gruntownie przebuduje istniejący odcinek drogi krajowej 74 od końca obwodnicy Frampola do początku planowego nowego przebiegu omijającego Gorajec. Po zakończeniu prac trasa będzie miała parametry drogi klasy GP o szerokości 7 m i nośności nawierzchni 115 kN/oś. Okres realizacji prac to 26 miesięcy od daty podpisania umowy - informuje GDDKiA.
W najbliższych latach przebudowane zostaną kolejne odcinki DK74. Przygotowywana jest dokumentacja techniczna na rozbudowę odcinka Jarosławiec - Miączyn (dł. 4,2 km) a także Gorajec - Szczebrzeszyn (dł. 17 km wraz z korektą przebiegu drogi przez Gorajec).