Konferencja, na której obecni byli m.in. burmistrz Tarnogrodu Eugeniusz Stróż i senator Jerzy Chróścikowski została zwołana w Tarnogrodzkim Ośrodku Kultury w celu przedstawienia założeń strategii marki gminy Tarnogród. Poprowadziła ją agencja reklamy VIP. - Na wizerunek marki składa się jej nazwa, znak, działania promocyjne, jak również charakter produktu. Wizerunek i tożsamość posiadają nie tylko produkty i ludzie, ale także kraje, regiony czy miasta - mówił podczas spotkania Marek Stadejek z agencji VIP. Dodał także, że podsumowywany dziś projekt, przygotowany przez fundację Rozwoju Polski Wschodniej, obejmował opracowanie programu promocji gospodarczej gminy, czyli stworzenie systemu identyfikacji wizualnej, jak również analizę sposobów i narzędzi służących do promocji.
Jednym z bardziej znanych już elementów służących do tego celu jest stworzone logo gminy Tarnogród. - Symbolika znaku nawiązuje do rolnictwa będącego podstawowym działem gospodarki gminy. Sielski, spontaniczny, nieskażony rysem technicznym charakter znaku podkreśla potencjał gminy i wskazuje na ogromne możliwości w zakresie rozwoju rolnictwa ekologicznego - dodał Marek Stadejek.
Poza tym w ramach działań promocyjnych zostało utworzone Centrum Obsługi Inwestora. Na realizację czeka także film promocyjny oraz gospodarczy portal internetowy, który znacznie ułatwi zdobywanie informacji na temat możliwości inwestycyjnych gminy.
- Chcemy ten program promocji zrealizować, żeby przyniosł konkretne efekty. Koncentrujemy się na owocach miękkich, bo tym ostatnio żyje Tarnogród, z tego względu, że to jedna z największych inwestycji w całym powiecie. Nie oznacza to, że nie chcemy rozwijać innej działalności. Robimy to wszystko po to, by służyło rozwojowi naszej miejscowości - podsumował burmistrz Stróż.