Przypomnijmy, ISO 9001:2009 jest to międzynarodowa norma określająca wymagania, które powinien spełniać system zarządzania jakością w organizacji.
Korzyści z posiadania Certyfikatu ISO 9001:
- efektywniejsze zarządzanie organizacją na wszystkich jej szczeblach,
- usprawnienie przepływu informacji wewnątrz i na zewnątrz organizacji,
- zwiększenie efektywności pracy poprzez jasność odpowiedzialności i kompetencji,
- podejmowanie decyzji zarządczych przez kierownictwo organizacji na podstawie obiektywnych danych dotyczących jej funkcjonowania, a nie na podstawie subiektywnych wrażeń na jej temat,
- usprawnienie procesów zachodzących w organizacji oraz zdefiniowanie i zracjonalizowanie obiegu dokumentów,
- zmniejszenie kosztów funkcjonowania organizacji, w tym kosztów tzw. "złej jakości",
- ciągłą zdolność do zaspokajania potrzeb klientów na określonym poziomie,
- zdolność do ciągłego doskonalenia się organizacji,
- skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników i dostawców,
- poprawienie wizerunku na rynku, zdobycie jeszcze większego zaufania klientów i partnerów handlowych,
- łatwiejsze przystosowanie się do funkcjonowania na rynku Unii Europejskiej,
- minimalizacja ryzyka wykonania złej usługi.
Audyt certyfikacyjny został przeprowadzony w dniach 29-30 listopada 2012 r. w Oddziałach szpitalnych, Poradniach, Izbie Przyjęć i w pozostałych komórkach organizacyjnych ARION Szpitale.
- Organizacja została oceniona pozytywnie mimo, że w trakcie audytu wskazano obszary do dalszego doskonalenia. Podnoszenie jakości świadczonych usług medycznych jest jednym z priorytetowych działań Zarządu Spółki. Jednocześnie z wdrażaniem systemu ISO w szpitalu trwają przygotowania do akredytacji. Mamy nadzieję, że również te działania zakończą się sukcesem - informuje Piotr Łukaszczyk, Specjalista ds. Marketingu w Arion Szpitale sp. z o.o. ZOZ w Biłgoraju.