Poruszamy ten temat, ponieważ podczas sesji Rady Miasta w dniu 29 stycznia br. podjęta została decyzja o zabezpieczeniu kwoty 35 tys. zł na wykonanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej przebudowy chodników wraz ze ścieżką rowerową przy ul. Krzeszowskiej na odcinku od Al. Jana Pawła II do ul. Granicznej.
Chcemy zwrócić uwagę na prawidłową szerokość planowanej ścieżki rowerowej, odpowiednią dla jedno lub dwukierunkowej trasy rowerowej (1,5m lub 2,0m), nawierzchnię zapewniającą niskie opory toczenia (najlepiej bitumiczną, a jeżeli już z kostki betonowej to z tzw. niefazowanej), odpowiedni kolor tej nawierzchni, wykonanie przejazdów rowerowych przez krzyżujące się ulice i wjazdy do posesji, stosowanie łagodnych promieni łuków na skrętach oraz odpowiednie oznakowanie ścieżki znakami poziomymi i pionowymi.
Uważamy, że w żadnym wypadku nie można stosować do budowy ścieżki rowerowej materiałów rozbiórkowych z chodników przy ul. Kościuszki i Zamojskiej!
Wykonanie dokumentacji technicznej według odpowiednich Standardów technicznych pozwoli uniknąć sytuacji jaka miała miejsce przy budowie ścieżki rowerowej przy nowym odcinku ul. Poniatowskiego, do której rowerzyści mają mnóstwo zastrzeżeń.
Ponieważ Biłgoraj pomimo naszych usilnych starań nie przyjął Standardów technicznych dla budowy infrastruktury rowerowej, w związku z tym proponujemy zastosowanie zaleceń dotyczących Standardów technicznych budowy i oznakowania tras rowerowych w ramach Działania V.2 (Trasy Rowerowe) Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej opracowanych na zlecenie PARP (grudzień 2008).
Trasa przejazdu Masy liczyła tym razem około 11 km i wiodła następującymi ulicami: Plac Wolności - Kościuszki - Krzeszowska - Al. Jana Pawła II - Sikorskiego - Kościuszki - Plac Wolności. Zapraszamy rowerzystów na następną Masę Krytyczną już za miesiąc.