- Lekka zima pozwoliła na to, że pewne prace na budowie mogły być kontynuowane zarówno w grudniu, jak i styczniu, a także w lutym. Obecnie wykonawca kontynuuje prace - mówi w rozmowie z portalem bilgorajska.pl wiceburmistrz Biłgoraja Michał Dec.
Przez kilka zimowych miesięcy nie było konieczności przerywania inwestycji. Czy oznacza to, że termin jej wykonania ulegnie skróceniu?
- Na razie jesteśmy ostrożni co do takich prognoz. Jedno jest pewne, termin zakończenia prac nie jest zagrożony. Zgodnie z planem obwodnica północna ma być ukończona jesienią br. - dodaje burmistrz Dec.
W ubiegłym tygodniu odbyła się narada robocza, w której udział wzięli przedstawiciele władz miasta oraz wykonawca zadania. Pewne ustalenia zostały poczynione. Poruszono np. temat wykonania przepustu na ul. Moniuszki, jak również budowy w tym miejscu ronda.
Podsumowano także dotychczas wykonaną część inwestycji. Gotowe są już nasypy, na całym odcinku położona jest już także kanalizacja deszczowa, wykonano również spory zakres prac związanych z przebudową linii energetycznych.
Podczas narady pojawił się również temat możliwości zamknięcia przejazdu na ul. Moniuszki, podczas prowadzenia prac w tym rejonie. - Poruszaliśmy tę kwestię i rozważaliśmy różne opcje. Do 10 marca wykonawca ma przedłożyć swoją propozycję, nie wiadomo więc na razie czy będzie konieczne zamknięcie tejże ulicy dla ruchu. Być może będzie możliwość zorganizowania objazdu - wyjaśnia Michał Dec.
Zachęcamy do obejrzenia zdjęć z obecnego etapu budowy obwodnicy północnej.
Zadanie pn. "Budowa Obwodnicy Północnej w Biłgoraju" obejmuje:
-przebudowę skrzyżowań z Al. Jana Pawła II, ul. Zamojską, ul. Moniuszki i ul. Szwajcarską;
- budowę nowego przebiegu ul. Dworcowej od terenów kolejowych do ul. Szwajcarskiej;
- budowę dwóch rond na początku i na końcu obwodnicy; budowa ronda typu "półturbina" na skrzyżowaniu z ul. Moniuszki;
- budowa zjazdów indywidualnych i publicznych wzdłuż projektowanej drogi;
- budowę mostu na rzece "Biała Łada"
- budowę ścieżki rowerowej;
- budowę kanalizacji deszczowej;
- budowę ekranów akustycznych;
- zabezpieczenie i przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej kolidującej z budowaną obwodnicą (sieci gazowe, sieci wodociągowe,sieci energetyczne, sieci teletechniczne).
Planowana długość nowej trasy to 2,5 km.