Realizację projektu "TWOJA FIRMA TWOJĄ SZANSĄ" rozpoczęto 1 września 2009 roku. Pierwszym etapem była rekrutacja, czyli przyjmowanie wniosków osób zainteresowanych udziałem w projekcie. Kolejnym etapem była ich ocena. Spośród 100 wniosków, które wpłynęły do PUP, komisyjnie wybrano 40 uczestników projektu - Te 40 osób przeszło do kolejnego etapu projektu. Otrzymali wsparcie szkoleniowe w postaci szkolenia biznesowego, podczas którego uczyli się: przygotowywać biznesplany, oszacowywać zyski i straty swojej działalności oraz przygotować biznesplan swojej przyszłej działalności zgodnie z założeniami, które już mieli przystępując do projektu - wyjaśnia Danuta Łagożna, Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Biłgoraju.
Po zakończonym szkoleniu spośród 40 uczestników projektu, 33 osoby złożyły swoje wnioski do oceny, czyli zdecydowały się na dalszy udział w projekcie i wystąpiły o wsparcie na rozpoczęcie swojej działalności,
Spośród 33 złożonych projektów z wybrano 15 osób, które otrzymają wsparcie finansowe na prowadzoną lub planowaną przedsiębiorczość.
- Ponieważ nie wszyscy uczestnicy złożyli wnioski na pełną kwotę, a na kwoty pomniejszone, w związku z tym ze środków jakimi dysponujemy, po przeprowadzonych negocjacjach, udzielimy jeszcze jednej dotacji w pomniejszonej kwocie. Otrzyma ją kolejna osoba z listy, która pod względem ilości uzyskanych punktów jest osobą 16 - wyjaśnia pani dyrektor.
Spośród 15 przyznanych dotacji i 16 pomniejszonej to 11 kobiet otrzymało wsparcie na rozpoczęcie działalności. Pani dyrektor Łagożna przyznaje, że od początku zamysłem tworzonego projektu była pomoc szczególnie kobietom, tak żeby je również zmotywować do przedsiębiorczości i pracy na własny rachunek. Okazało się, że kobiety z terenu powiatu biłgorajskiego są bardzo pomysłowe i wiele z nich przystąpiło do projektu z udanymi biznesplanami. Jakie projekty wybrano? - Założyliśmy, że na działalność handlową wystarczy dotacja do 18 tysięcy, jakiej udzielamy w ramach Funduszu Pracy i Europejskiego Funduszu Społecznego. Na działalność produkcyjną czy usługową potrzebne są większe środki i ją właśnie preferowaliśmy. Poza tym w prowadzonej działalności usługowej, czy produkcyjnej jest szansa na tworzenie następnych miejsc pracy, dla kolejnych osób tej pracy potrzebujących - wyjaśnia dyrektor Łagożna.
Dodatkowo osoby wybrane do dofinansowania z projektu będą mogły korzystać z pomocy prawnej i wsparcia pomostowego, tj w okresie pierwszych sześciu miesięcy początkujący przedsiębiorca otrzyma do 1200 zł na pokrycie podstawowych wydatków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, np. koszty ZUS, opłaty administracyjne. - Jest to ogromna pomoc z uwagi na to, że każdy pracodawca boryka się w pierwszych miesiącach z płatnościami, a ta pomoc zagwarantuje mu, że będzie mógł spokojnie działać, a my mu jeszcze pomożemy - mówi pani dyrektor.
Jedną z 15 osób, które otrzymały dofinansowanie jest Anna Świtała, która planuje otworzyć przychodnię rehabilitacyjną FizjoMed - Na początku mojej działalności cały kapitał, który uzyskuję z tego projektu, przeznaczony jest na wyposażenie jednego stanowiska pracy. Przy czym wiadomo, że jeden fizjoterpaeuta nie jest w stanie wykonać dziennie kilkunastu zabiegów. W tym momencie wiem, że będę chciała rozwinąć działalność przychodni, wynająć powierzchnie powiększoną o dwie sale gimnastyczne, o trzy pomieszczenia, czyli siedem łóżek dla pacjentów. W tym momencie jestem zachwycona, bo jest nad czym dalej się zastanawiać - mówi pani Anna. Przyznaje również, że badała biłgorajski rynek przed przystąpieniem do udziału w projekcie - Zapotrzebowanie jest bardzo duże, natomiast podaż jest mała. Zagrożeniem jest szara strefa, w której działa bardzo wielu rehabilitantów - dodaje.
Cały projekt będzie trwał do 30 czerwca 2011. Ogólna wartość projektu to 1 039 784,98 zł, w której znajdują się wszystkie koszty związane z jego realizacją i udzieleniem wsparcia beneficjentom. Dofinansowanie ogółem pochodzi z Europejskiego Funduszu Społecznego ( Działanie 6.2 - Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia ) i Budżetu Państwa.