Pierwsza tego typu konferencja odbyła się w ubiegłym roku w październiku. Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie ze strony mieszkańców naszego powiatu, postanowiono zaaranżować takie spotkanie ponownie. Jednak tym razem wśród organizatorów znajdą się przedstawiciele czterech, a nie jak poprzednio trzech urzędów, czyli PUP, US, ZUS i KRUS.
- Zachęcam gorąco do przyjścia wszystkich, którzy chcieliby założyć własną firmę. Myślę, że zdobyta w trakcie spotkania wiedza ułatwi załatwianie formalności związanych z zakładaniem własnego biznesu. Niezwykle istotne jest to, że w trakcie tego spotkania uczestnicy mają okazję kompleksowo uzyskać informacje od przedstawicieli placówek, z którymi będą mieć styczność w trakcie prowadzenia przez siebie działalności gospodarczej, czyli Powiatowego Urzędu Pracy, Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego - mówi Danuta Łagożna, dyrektor PUP.
Tematy, poruszane w trakcie spotkania, omawiali będą przedstawiciele poszczególnych instytucji. Pracownicy PUP przedstawią uczestnikom zasady przyznawania i rozliczania jednorazowych środków finansowych na rozpoczęcie własnej działalności. Przedstawiciele Urzędu Skarbowego streszczą zebranym formy opodatkowania, a pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych poinformują zgromadzonych o wysokościach i zasadach finansowania oraz terminach płatności składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne. Ponadto przedstawiciele Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego wyjaśnią zasady opłacania składek na ubezpieczenia społeczne dla osób będących właścicielami gospodarstw rolnych, podejmujących działalność gospodarczą.
Każdy zainteresowany prowadzeniem własnej działalności uzyska więc kompleksowe informacje, ale także poradę. Jest to szczególnie ważne w początkowym okresie zakładania własnej firmy, kiedy do podjęcia jest wiele ważnych decyzji, które mogą wpłynąć na sukces bądź porażkę danego przedsięwzięcia. Spotkanie odbędzie się 28 maja o godz.10.00 w Klubie Pracy, sala nr 11 Powiatowego Urzędu Pracy w Biłgoraju.